Följ oss här

Smarta prylar

De lever som de laddar – 8 tecken på att du mött en Apple-fanatiker

De syns på långt håll – och de vet det. Apple-fansen bär sitt varumärke som en livsstil, inte bara en pryl. Men hur avslöjar man dem egentligen?

Publicerad

d.

Apple store

Ringo Chiu / Shutterstock

De syns på långt håll – och de vet det. Apple-fansen bär sitt varumärke som en livsstil, inte bara en pryl. Men hur avslöjar man dem egentligen?

Allt börjar med designen

Olha Yefimova / Shutterstock

De älskar det rena, det vita, det “enkla”. Oavsett om det gäller telefon, dator eller tangentbord – allt ska matcha och gärna stå i perfekt vinkel på skrivbordet.

Kaffe och keynote

Macbook
thanmano / Shutterstock.com

En sann Apple-entusiast planerar sin dag efter Apples lanseringar. Keynote-kvällar är som julafton – med snacks, skämt på X och spekulationer om “one more thing”.

Läs också: Nvidia passerade 4 000 miljarder dollar

De pratar i AirPods

Airpods musik
Vulp / Shutterstock

AirPods är inte bara hörlurar. De är statussymboler. En Apple-fan tar ett samtal mitt på gatan utan att ta upp telefonen – och ser lite för nöjd ut.

De hatar sladdar

Anker Prime 25W
AppleInsider / YouTube

Kablar? Nej tack. Allt ska vara trådlöst, magnetiskt och gärna dyrt. En Apple-fan köper hellre en MagSafe-laddare än att erkänna att USB-C funkar lika bra.

Ekosystemet – deras religion

Shutterstock.com

Mac, iPhone, iPad, Apple Watch. När allt synkar perfekt känner de sig nästan spirituella. Frågar du varför de inte byter till Android får du en predikan.

Det bara funkar”

iPhone
Primakov / Shutterstock

Deras favoritreplik. Oavsett buggar, priser eller laddningskrångel – Apple-fansen försvarar sitt märke med samma glöd som en fotbollssupporter.

Läs också: Apple vill köpa F1-rättigheterna

Mer än en logga

Apple logo
Shutterstock

För Apple-fansen handlar det inte bara om teknik – det är identitet. En känsla av tillhörighet, status och kontroll. En liten bit av framtiden i fickan.

Läs också: Samsung fortsätter med galna priser

Jag är skribent på Media Group Denmark och skriver för de svenska plattformarna Dagens.se och Teksajten.se. Under det senaste året på MGDK har jag fokuserat på nyheter, teknik och samhälle, med ett tydligt mål att göra komplexa ämnen begripliga för alla. Jag har varit aktiv online sedan 1995 och är fortfarande fascinerad av den ständigt föränderliga digitala världen – från ny teknik och politik till samhällsförändringar och nya sätt att berätta historier – Muck Rack

Annons