Google Discover får nytt utseende – lyfter fram avsändaren tydligare
Ny design gör det enklare att se var artiklarna kommer ifrån i flödet.

Google har nyligen gjort en mindre men märkbar uppdatering av Discover-flödet i sina appar för Android och iOS. Fokus ligger nu mer på att tydligt visa vilket mediehus eller vilken publicist som ligger bakom innehållet.
LÄS OCKSÅ: Spion i fickan? 5 populära appar du borde radera direkt
Publicistens namn och logga lyfts fram över bilden
Tidigare syntes avsändarens namn och logotyp nere i högra hörnet på varje kort, men nu har Google flyttat upp den informationen till en separat rad ovanför artikelbilden. Logotypen visas dessutom i ett större cirkelformat fält, vilket gör att den syns bättre. Samma design gäller även för YouTube-kanaler och andra kort i flödet.
Publiceringstid får ny plats i hörnet
Eftersom loggan flyttats från nedre hörnet, har publiceringstiden nu fått ta plats där istället. Hjärtikonen (för att spara innehåll) och menyknappen (med fler alternativ) ligger kvar som tidigare på andra sidan av kortet, det delar 9to5Google.
LÄS OCKSÅ: Skydda dina bilder i macOS Sequoia – Så säkerhetskopierar du hela Photos-biblioteket
Ny layout: rubrik till vänster, bild till höger
Det nya kortformatet är mer kompakt. Rubriken syns nu till vänster medan en fyrkantig bild ligger till höger. Detta ger en tydligare överblick och gör det enklare att snabbt skanna av innehållet när man scrollar i flödet.
Rullas ut brett i både Android och iOS
Den nya designen syns nu för allt fler användare av både den stabila och beta-versionen av Google-appen på Android. Även iOS-användare som använder Google Sök-appen ser samma uppdateringar. Det tyder på att den nya designen håller på att rullas ut globalt.
LÄS OCKSÅ: Äntligen! Byt till Google Translate som standard i din iPhone