Elbilar
Varning: elbilar som slits snabbare än du tror i stadstrafik
Här är elbilarna som slits oväntat snabbt i stadskörning – läs innan du väljer modell.

Stadskörning borde vara perfekt för elbilar, men vissa modeller visar sig slitas snabbt på viktiga komponenter som bromsar, fjädring och batteri vid stopp-start-körning och korta resor.
Här är 10 elbilar som kan överraska negativt med höga underhållskostnader när de främst används i stadsmiljö.
Nissan Leaf (tidiga modeller)

Tidiga Leaf-modeller har bromsar och batterihantering som slits snabbt i stadstrafik.
Renault Zoe

Zoe kan få problem med bromsar och fjädring i tät stadstrafik på grund av frekventa inbromsningar.
Läs också: Samsung Galaxy Z Fold7: Tunnare, starkare och snabbare
BMW i3

i3:s fjädringskomponenter utsätts för hög belastning på ojämna stadsgator.
Hyundai Ioniq Electric (första generationen)

Första generationen Ioniq Electric har förvånansvärt hög bromsslitage i köer.
Peugeot e-208

e-208 har låg markfrigång och fjädring som kan ta stryk i utmanande stadsmiljö.
Smart EQ ForTwo

Den lilla Smart EQ slits snabbt på hjulupphängning och styrning vid många manövrar och parkeringar.
Läs också: Vikbar duell: Samsung Galaxy Z Fold7 vs Galaxy Z Fold6
Kia Soul EV (tidiga årsmodeller)

Tidiga Soul EV-modeller har tendens till snabbare däck- och bromsslitage i stadskörning.
Volkswagen e-Golf

e-Golf har utmaningar med slitage på regenerativa bromsar och skivor i tät trafik.
Fiat 500e

Den kompakta Fiat 500e överraskar negativt med slitage på fjädring och hjulupphängning.
Opel Corsa-e

Corsa-e har bromsar som slits snabbt vid stopp-start-körning och kräver frekvent service.
Läs också: Många väntar för länge: Så ofta bör du byta olja på din bil
Läs också: OnePlus 15T kan få trippelkamera och större batteri – enligt nya läckor