Elbilar
Se upp vid inlämning: dessa leasingbilar ger ofta dyra fakturor
Populära leasingbilar – men dyra att lämna tillbaka. Här är modellerna som straffar sig.

Leasing kan vara praktiskt, men det är vid inlämningen som många bilägare får en otrevlig överraskning. Vissa populära bilmodeller tenderar att komma tillbaka med småskador eller slitage som leasingbolagen fakturerar högt för.
Här är de 10 mest vanliga leasingbilarna som enligt verkstäder och förare ofta leder till dyra avgifter vid leasingens slut.
Volkswagen Passat

Fälgar, stötfångare och slitna skinnsäten är vanliga anmärkningar med hög kostnad.
BMW 3-serie

Lackskador och stenskott är frekventa problem som snabbt blir dyra att åtgärda.
Läs också: Så stora har Power blivit efter uppköpet av MediaMarkt
Mercedes-Benz C-Klass

Små bulor och interiörslitage bedöms hårt och leder ofta till merkostnader.
Peugeot 3008

Sårbar för repor på plastdetaljer och fälgar, vilket gör modellen extra utsatt vid inlämning.
Renault Captur

Typisk stadskörning leder till repor och dörrskador – något leasingbolagen inte tar lätt på.
Audi A4

Vanliga anmärkningar gäller slitna interiördetaljer och små lackdefekter.
Läs också: Hur fungerar IPTV och är det lagligt?
Toyota Corolla Touring Sports

Praktisk bil, men bagageutrymmet visar ofta tydligt slitage som bedöms dyrt.
Skoda Superb

Stor bil som ofta får skador på karossen och småbucklor vid hjörnor.
Ford Kuga

Används ofta aktivt, vilket syns på fälgar och kaross – något som påverkar slutnotan.
Tesla Model 3

Lack och paneler är känsliga för skador. Leasingbolag uppger höga kostnader för småfel vid inlämning.
Läs också: Testa det här smarta knepet med strömknappen – alla Samsung-telefoner kan göra det
Läs också: Nintendo Switch 2 är en fin uppgradering – men inte utan missar | Recension