Följ oss här

Gaming

Nvidia lanserar ”You Vote, We Build”: Fansen får bestämma nästa officiella gaming-PC

Publicerad

d.

shutterstock.com

Nvidia öppnar global omröstning om en ny custombyggd gaming-PC

Blossom Stock Studio/shutterstock.com

Enligt IGN India har Nvidia lanserat kampanjen ”You Vote, We Build”, där fans röstar på designen för en officiell custombyggd gaming-PC. Det vinnande bygget produceras – och en lycklig deltagare får datorn gratis.

Tre unika PC-koncept tävlar om fansens röster

Foto: Om.Nom.Nom / Shutterstock.com

Kampanjen presenterar tre olika PC-idéer, alla med egna teman och hårdvaruprofiler. Nvidia låter communityt avgöra vilket koncept som ska förvandlas till en verklig maskin.

Vinnarbygget får förstklassig RTX-hårdvara

iama_sing/shutterstock.com

IGN skriver att den färdiga datorn utrustas med Nvidias senaste RTX-grafikkort. Målet är att skapa en maskin som både visar rå prestanda och tydligt fanengagemang.

Läs också: Nvidia passerade 4 000 miljarder dollar

Nvidia använder kampanjen för att stärka sitt community

Tigarto/shutterstock.com

”You Vote, We Build” är designad för att engagera fans mer än tidigare. Nvidia betonar att spelarna ska känna sig direkt delaktiga i företagets hårdvaruprojekt.

Giveaway ska skapa global uppmärksamhet kring RTX-serien

Shutterstock.com

Kampanjen fungerar även som marknadsföring för Nvidias grafikkort. Genom att kombinera communityröstning, byggprocess och giveaway hoppas Nvidia nå en bredare publik.

Omröstningen sker online och är öppen för alla regioner

Halfpoint/shutterstock.com

Fans kan rösta via Nvidias officiella kanaler. IGN lyfter fram att tillgängligheten gör kampanjen mer inkluderande än tidigare liknande initiativ.

Det färdiga bygget visas upp via Nvidias kanaler

Shutterstock.com

När ett vinnande koncept är valt kommer Nvidia att dokumentera byggprocessen i videoformat och på sociala medier. Fans får därmed följa varje steg av skapandet.

Läs också: Apple vill köpa F1-rättigheterna

Kampanjen visar Nvidias fokus på kreativitet och användarinflytande

Michael Vi / Shutterstock.com

IGN bedömer att initiativet speglar en växande trend inom spelvärlden: att communityt får större inverkan på hur produkter designas och kommuniceras.

Läs också: Samsung fortsätter med galna priser

Hej, jeg hedder Mikkel, jeg er 22 år og arbejder i Tech-afdelingen som skribent og content creator. Jeg går meget op i træning – både løb, styrketræning og alt derimellem. Tidligere har jeg også arbejdet som e-sportstræner, da jeg havde mere fritid.

Annons