Följ oss här

Teknologi

Amazon Black Friday 2025: Allt du behöver veta om årets största reajakts

Publicerad

d.

shutterstock.com

Amazon förbereder en av sina mest omfattande Black Friday-kampanjer någonsin

Foto: Shutterstock

Enligt Mashable laddar Amazon upp för en rekordstor kampanj med tusentals erbjudanden och nya produktkategorier som ska locka fler kunder än tidigare år.

Elektronik blir årets hårdaste slagfält

shutterstock.com

Mashable beskriver hur Amazon satsar på stora prissänkningar på laptops, surfplattor, hörlurar och smart home-produkter. Många av årets största deals publiceras först timmarna före reastarten.

Amazon ökar fokus på AI-produkter och smarta enheter

Taleh Soltanov/shutterstock.com

Enligt Mashable är AI-baserade prylar bland de mest eftertraktade kategorierna. Nya assistenter, hemautomation och intelligenta säkerhetssystem får kraftiga rabatter.

Läs också: Nvidia passerade 4 000 miljarder dollar

Prime-medlemmar får tillgång till erbjudanden i förväg

shutterstock.com

Mashable rapporterar att Amazon ännu en gång erbjuder tidig åtkomst för Prime-kunder. Det innebär exklusiva erbjudanden innan resten av marknaden får tillgång. Amazon väntas därmed öka antalet Prime-prenumeranter.

Mode- och hemkategorierna får nya prisnivåer

Shutterstock.com

Enligt Mashable gör Amazon en stor satsning på kläder, heminredning och livsstilsprodukter. Efterfrågan har ökat markant, hvilket gör kategorierna centrala i årets kampanj.

Amazon lanserar nya annonsformat och livestreamade kampanjer

Amazon
Shutterstock

Mashable skriver att influensers och live-events blir en stor del av årets strategi. Interaktiva annonser og livestream-shopping skapar mer engagemang och driver försäljningen uppåt.

Säkerhet blir ett större fokus än tidigare

Shutterstock.com

Enligt Mashable ökar antalet falska Amazon-sidor och kopior av kända varumärken. Konsumenter uppmanas att kontrollera säljarinfo och undvika att klicka på externa länkar.

Läs också: Apple vill köpa F1-rättigheterna

Black Friday 2025 blir ett test av Amazons globala dominans

Shutterstock.com

Mashable bedömer att årets kampanj kommer visa om Amazon fortsatt kan sätta standarden för hela e-handelsmarknaden.

Läs också: Samsung fortsätter med galna priser

Hej, jeg hedder Mikkel, jeg er 22 år og arbejder i Tech-afdelingen som skribent og content creator. Jeg går meget op i træning – både løb, styrketræning og alt derimellem. Tidligere har jeg også arbejdet som e-sportstræner, da jeg havde mere fritid.

Annons